Públic

NATURA MORTA

M’agradaria compartir amb vosaltres un projecte educatiu i artístic que estic fent com a referent artístic de l’institut i escola Josep Maria Xandri i que té a veure amb la investigació artística. Aquest curs, i aprofitant que curso aquesta assignatura, he començat a dissenyar un treball d’art relacionat amb les ciències. El treball comença amb l’observació que fan els infants de les aules d’infantil a peces de fruita en descomposició. La intenció és investigar la idea o concepte de vida/mort a través de la matèria orgànica. N’observem els colors, les arrugues i ens preguntem com pot ser que una mateixa fruita es pugui morir de forma diferent. Vam començar amb l’observació d’uns caquis grocs acabats de collir, ens vam preguntar si aquell caqui era viu o mort. Vam observar la seva descomposició en diferents medis. En alguns casos el caqui s’havia tornat arrugat i sec i d’altres dibuixava unes onades blanques de floridura i es tornava fosc. Vam triar els colors que definien cada estat del caqui, l’observàvem i els buscàvem per dibuixar-los. També vam poder observar l’olor i la descomposició d’una carabassa. Fins que fam començar el projecte paral·lel en quatre aules d’infantil. Aquest projecte ha tractat en cosir matèria orgànica a una tela i deixar-la fer en un ambient en concret. Al haver-hi quatre aules hem separat els medis: intempèrie, sol, escalfor interior, i regadiu interior diari. D’aquesta forma cada aula cuida la seva peça d’una forma diferent, uns tenen l’obra dins l’aula, els altres la tenen fora el pati dia i nit, un altre grup tenen la tela amb la matèria orgànica sota el sol i els altres, que són els que van considerar que les flors creixerien si les regàvem, tenen la tela en un espai on regar-la cada dia. Cada aula fa una fotografia cada dia per documentar el procés que fa l’obra i una llibreta per anar dibuixant i trobant els colors com van canviant.

Comparteixo amb vosaltres algunes fotografies del procés, ja que encara no hem acabat!